Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
2.3.2011, Milan Šurkala, aktualita
Společnost Olympus nenechává nic náhodě a představuje trochu větší kapesní ultrazoom s 24× optickým zoomem začínajícím na širokoúhlých 25 mm. K tomu je zde 16MPx CMOS snímač podporující Full HD video i 3D fotografie.
J. Vich | 15.3.201115:24
Mozna by nebylo uplne od veci, kdyz se tu casto tak casto vsichni rozcilujeme nad smerovanim UZ kategorie ­(vetsi i mensi­) do zachodu, prestat pouzivat titulky, ktere jako by vyjadrovaly snad dokonce nadseni ­(a schvalovaly tim vyrobcum produkci a jeji smer­). Titulek ­"... s 24x nasobnym zoomem!­" zakonceny jeste tim vykricnikem je opravdu nemistny, zvlast, kdyz vime, ze to autor taky neschvaluje :­) ­(nic proti panu Surkalovi samozrejme, je to v ceskem e­-prostoru uz delsi jediny kvalitni a seriozni recenzent­).
Odpovědět0  0
ostnák (14) | 16.3.20118:05
Nemyslím, že by takový titulek vyjadřoval nadšení, je to věc názoru. Spíše to chápu jako údiv nad dalším posunutím hranic možností. Dvaceti čtyř násobný zoom v kapse by ještě před pár lety byl pokládán za utopii. Technicky jde tedy o úspěch, jiná věc je kvalita pořízených snímků. Nemám sice iluze, ale bez toho, aby objektiv splňoval aspoň základní požadavky, by s něčím takovým Olympus na trh nešel, to by byl sám proti sobě. Mne například snaha dosáhnout co největší ohniskové délky zajímá, protože jsem ornitolog­-amatér. Pro mne je to absolutní priorita, potřebuji, aby se dalo na tu vzdálenost dobře zaostřit a aby na ptákovi bylo rozeznat, co jej charakterizuje. Vinětace, soudkovité zkreslení apod. jsou pro mne v takovém případě až na druhém a dalším místě. A když lezete po horách a záleží vám na každém dkg, může takový aparát být nakonec přijatelným kompromisem...
Odpovědět0  0
J. Vich | 16.3.201121:04
To bych netvrdil, verim, ze je to podobne, jako s HDD ­- uz v dobe kdy se prodavaly 60­-80 GB disky jako standard byly hotove 1TB disky totozne s temi, ktere se prodavaji dnes. Ale samozrejme to bylo ­"marketingove nadavkovano­".
Ad Olympus, tem je uplne jedno, s cim jdou na trh ­(resp. donedavna bylo zcela­). Je to firma, ktera ma jako primarni obzivu lekarskou optiku­/vybaveni a to jim vydelava takove penize, ze nejake fotaky k tomu maji prilepene jen jako vedlejsi produkt. A podle toho to taky vypda, kdyz se podivam na pritelkyne 570UZ a nasledovniky v kratke dobe po nem ­(koncici naprosto neprodejnymi smejdy 600­/800­), je na tom videt, jak malo jim na tom zalezi. Dnes se pokousi o lehky comeback, ale to muze mit opet jepici zivot. Nikdy to nebyla a nebude fotofirma. Iluze o kresebnosti a ostreni na max. tele takoveho skla si nedelam, ale to je vedlejsi. Jen ze s tou starou 570UZ byste to vyfotil lip.
Odpovědět0  0
ostnák (14) | 17.3.20117:50
Souhlasím. Jen jsem chtěl říct, že vykřičník za titulkem nemusí znamenat obdivný souhlas ­(­"Japonsko: 11000 mrtvých!­"). V našem případě prostě překvapení pana Šurkaly, s čím jdou ­(nebo lezou?­) na trh. Jinak o Olympusu nemám žádné iluze. Ovšem znovu říkám, že vždycky je něco za něco: pokud chci kapesní UZ, nemohu čekat kvalitu jako u zrcadlovky, ani zdaleka. Pokud chci dobrou kvalitu, prostě musím na hřbetě táhnout víc ­- to je jasné. To myslím obecně, nesnažím se posuzovat jestli tento SZ­-30MR je lepší nebo horší než jeho konkurenti v kategorii. ­-Marketing se orientuje na jiné lidi, než kteří čtou Digimanii, a ty samozřejmě omračují čísla: kolik MPix, kolikrát zoom...
Odpovědět0  0
snejdy (284) | 3.3.20110:00
těšim se až bude na trhu 80Mpx foťák s čipem 1­/10­", bude mít 250x zoom a maximální citlivost 204800 ISO :­-D :­-D
Odpovědět2  0
busy (4706) | 3.3.20116:52
A ten zoom bude zacinat na 1 mm takze celkove priblizenie bude zase o nicom :­))
Odpovědět0  0
snejdy (284) | 3.3.20118:16
na 1mm by ten foťák viděl i dozadu :­-­)­))
Odpovědět0  0
blebleble | 2.3.201121:21
Světelnost 3,0 na nejkratším ohnisku je dobrá? To snad ne! 16 MP na čipu 1­/2,3 ?
A 600 mm ohnisko a při cloně 6,9? Další důkaz, že Olympus už nedělá fotoaparáty, ale paskvily pro naprosté diletanty, co se nechají zmasírovat marketingovými nesmysly.
Foťák akorát pro uchyla, co chce za prosluněného dne šmírovat za plotem nudapláže.
Odpovědět1  0
Ganec (869) | 2.3.201122:13
F3 je v dnesnej dobe OK .. oproti ­"standardu F2.8­" spred par rokov to nie je az take pohorsenie

Ja som naopak rad ze Olympus vydal taketo cosi.
Vsetci vyrobcovia sa v poslednej dobe snazia len dotiahnut konkurenciu a ­"trosicku pridat­".
U vrecokvych ultrazoomov sa doteraz zvacsovalo postupne: 10x,12x panasonic ­-14x canon ­- 15x samsung­/fuji ­- 16x sony­/panasonic ­-18x nikon...
Olympus si dal patentovat tento dizajn, spravil rovno 24x zoom a dufam ze tym konecne ukoncil tieto nezmyselne preteky.

Teraz len dufam ze sa tento model bude predavat horsie ako SZ­-10, ktory ma ­(na dnesne pomery­) skvelych F4.4 na konci...
Odpovědět0  1
Milan Šurkala (6665) | 2.3.201122:57
Jak rikal Ganec, proti F2,8 ­(coz je dobra svetelnost­), to neni zas tak hrozne a v teto tride je to nejlepsi hodnota. Takze si myslim, ze F3,0 lze urcite chvalit.
Odpovědět0  0
Choakinek (4792) | 3.3.20110:14
Nemohu nic jiného, než 100% souhlasit. Šťastnému majiteli přeji pevné ruce, bude je potřebovat :­-­).
Odpovědět0  0
Busy . | 3.3.201112:20
(Pozor, nasleduje tak trosku kacirsky prispevok­)
Budme vdacni aspon za tych F6.9 na 600mm ! Pozrite sa trebars na toto:
http:­/­/www.nikon.sk­/sk_SK­/product­/discontinued­/film­-cameras­/2007­/lite­-touch­-zoom­-150ed
ma to zoom 38 az 150 mm, pricom na 38 mm to zacina na F5.4 a na 150 mm to dokonca ma az F12 !!!
Odpovědět0  0
ostnák (14) | 3.3.201113:59
To uz teda je opravdu speciál, asi konstruovaný pro focení na Venuši, ta je blíž k Slunci. Ovšem je to taky starý model...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6665) | 3.3.201115:33
Taky je to ale kompakt na kinofilm, tedy na 36x24mm plochu :­-)
Odpovědět0  0
Busy . | 3.3.201115:43
Ano, full­-frame kompakt :)
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 2.3.201114:34
> Ve své třídě tedy patří k těm větším.

ktory 24x zoom ma hrubku 4 cm?
Pokial viem tak vsetky podobne su priblizne 2x hrubsie...
Odpovědět0  1
Milan Šurkala (6665) | 2.3.201116:48
Pokud sis to nevsiml, mluvime o kapesnich ultrazoomech ­(TZ10, SX120, WB650,...­) Pokud dobre vidim, tak i funkcemi spada do teto kategorie a ne do klasickych ultrazoomu. Ja nevim, co se ti zas nezda. V kategorii kapesnich ultrazoomu je rekordni svym zoomem ­(to je v aktualite napsano­) a v teto kategorii patri k tem vetsim ­(coz je pravda­). Kde vidis problem?
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 2.3.201117:27
aha .. nevsimol :­-­) .. pre fotaky s viac ako 20x zoomom som uz predpokladal inu kategoriu ..
Ale aj tak najvacsi nie je .. SX130 je 6.5 mm hrubsi...
Odpovědět0  1
Milan Šurkala (6665) | 2.3.201117:28
Je to v nadpisu, v perexu, hned v prvni vete clanku :­-­) A ano, SX120 a SX130 jsou jeste mnohem vetsi, proto ­"patri k tem vetsim­" :­-)
Odpovědět0  0
nephilim (906) | 2.3.201119:52
V Čechách máme krásné moudro: ­"Dvakrát měř, a jednou řež.­" Doporučuji si minimálně dvakrát rozmyslet, než něco napíšeš a opět, jako zde tak často, ze sebe zase uděláš hlupáka.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.